söndag 16 mars 2008

Jag mötte dig när jag var slagen.

Vaknade av solens strålar imorse, kände att våren var på väg, men snart var den borta och det blev lika motbjudande som vanligt att gå utanför dörren. Jag hatar det här mellantingsvädret, det gör att allt blir fult. Jag hade hoppats få se lite sol på påsklovet, men det verkar inte så. Jag har en syster som prompt ska göra om sitt rum och det sätter stopp för det jag vill. Så jag får väl genomlida ännu ett lov fast i ett grådaskigt och allmänt uttråkande Uppland. Det har jag erfarenhet av och kan kalla mig mästare på.
Jag har som vanligt inte gjort något vettig på hela dagen, endast skrivit klart min novell Att äga ett halvt hjärta. Har tänkt att läsa lite om antisemitism nu faktiskt, bra att ha lite kunskap om det jag ska skriva en uppsats om. ¨

- Fyller år om en vecka.

3 kommentarer :

jennifer. sa...

Jag vill ha din novell att läsa på bussen en dag som födelsedagspresent ;) <3<3<3

Anonym sa...

Jag vill också läsa den, du är så duktig. <3

Sara Louise. sa...

D: Vet inte om den är tillräckligt bra för att fungera som födelsedagspresent. <3
J: Tack. :D:D <3<3<3