Visar inlägg med etikett fredag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fredag. Visa alla inlägg

fredag 28 november 2008

The very next day you gave it away.

Elephant

Spenderade dagen i Norrtälje då jag besökte doktorn och min terapeut. Sen efter dessa nödvändiga sysslor köpte jag en julklapp och lite småprylar. Och nu har mitt rum blivit julfixat, med förvånantsvärt lite tomtar om man jämför med forna jular, glamouröst kanske man kan kalla det nu. I alla fall är det skönt att ha fint omkring sig, det gör dagen lite lättare att ta sig igenom. I helgen ska nog också min säng sänkas ner, just nu har den skåp under sig och är ganska så högt ovanför marken. Ska bli skönt att få det gjort, känns som jag är för gammal för den stommen jag har nu. Det är advent snart också, mysigt må jag säga. Och snön ligger fortfarande kvar här längs kusten. Wiiee.

Hoppas ni får en fin fredag!

fredag 3 oktober 2008

I en stad där ingen längre bor.

uppsala domkyrka fyrisån

Tog en promenad med kameran i stan idag efter terminens första matteprov, kallt var det, kinderna blev rosiga och jag invigde mina nya vantar. Tog min snart obligatoriska solofredagslunch på Barista idag, svindyrt, gott och rättvisemärkt. Sitter hemma ensam nu, snart kommer syster hem och jag ska ställa mig vid spisen. Efter det skulle jag vilja krypa upp i en ranglig och rufsig pojkes famn och andas in en bekant och söt doft. Fast tror att det snarare blir en luddig filt som får värma mig istället medan jag sitter som en uggla framför tv:n.