Visar inlägg med etikett snö. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett snö. Visa alla inlägg

måndag 24 november 2008

Ibland får man det man önskar sig, med måtta!

murgröna

Nu har det allt kommit snö, till och med så mycket att alla våra bussar är inställda. Mamma och pappa fick ut i stormen och ploga och skotta snö imorse, trevlig morgonsyssla eller hur? Jag själv tycker det är rätt så mysigt och tog på mig termobyxorna för att hjälpa till en sväng med snöröjningen, visst är jag en duktig flicka?
Dock gör denna snö att jag är fast i Roslagen och missar skolan idag, sorgligt, men ja, det ger mig pysseltid. Kanske dags att inviga symaskinen?

lördag 1 november 2008

Walking around in my winter vagabonds.

blomma wintershoes

Första november och första snön. Trevligt må jag säga. En månad till december och den enda anledningen att jag snällt står ut med denna sega och mörka månad. Ikväll ska jag till min goda vän Josefin och se på skräckfilm, ska bli mycket trevligt må jag säga. Kanske klarar jag att se en hel skräckfilm i år? Troligtvis inte, men värt ett försök är det i alla fall. Annars kanske någon snällt håller mig i handen så att jag tar mig igenom filmerna. Ha en trevlig kväll!

Har även numer en svart spets - julstjärna att hänga i mitt fönster, en mycket vacker sådan. :D