måndag 24 november 2008

Ibland får man det man önskar sig, med måtta!

murgröna

Nu har det allt kommit snö, till och med så mycket att alla våra bussar är inställda. Mamma och pappa fick ut i stormen och ploga och skotta snö imorse, trevlig morgonsyssla eller hur? Jag själv tycker det är rätt så mysigt och tog på mig termobyxorna för att hjälpa till en sväng med snöröjningen, visst är jag en duktig flicka?
Dock gör denna snö att jag är fast i Roslagen och missar skolan idag, sorgligt, men ja, det ger mig pysseltid. Kanske dags att inviga symaskinen?

2 kommentarer :

jennifer. sa...

Jag hade missat att bussarna var inställda, så jag halkade mig ner till min insnöade busskur, tills en tjej kom och sa att de inte skulle gå. Med en suck men lite lättnad stapplade jag mig hemåt igen för att se att Erik & Anna-Lisa, våra ~80-åriga grannar, omöjligt skulle kunna få upp sin ytterdörr med den 50 centimeters höga snöhögen som ramlat ned på trappen. Så jag skottade åt dem, och det var tung, blöt, kramsnö som hade nått en höjd av säkert 30-40 cm på uppfarten, det tog drygt en timme för jag fick bara ner spaden i marken, sen var det dags att tömma den, så mycket snö var det. På eftermiddagen och kvällen skottade emilia och jag 2 gånger till, till både dem och oss själva. Så förstå mig om fem uppfarter har satt sina spår och jag inte deltar på idrotten idag.
(Detta är inte en "jag då, jag är mycket bättre än dig"-kommentar, jag ville bara gnälla någonstans.)
<3<3<3

Sara Louise. sa...

Hehe, låter som en liten upplevelse. ;D Du är så gullig du som hjälpte Erik och Anna Lisa, fem gånger bättre än det jag gjorde. ;D Hoppas du inte har allt för mycket träningsvärk och så. PUSS på dig sötnos <3<3<3