Visar inlägg med etikett vår. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vår. Visa alla inlägg

tisdag 17 mars 2009

Kvitter kvitter, mina känslor de spritter.

snödroppe träd med tussar

Finns det någonstans på jorden där det jämt är vår? Jag gillar våren så mycket att jag gärna skulle vilja besöka denna plats/dessa platser om de finns. I alla fall har dagen gett mig en hel hög med hopp till att våren är på väg. Solen har skinit, fåglarna kvittrat och jag har varit ute utan min vinterjacka (jag vet att det inte är bra vid sjukdom). Plockade undan lite kransar och granris från farstun, tittade på de vackra snödropparna och klippte mig ett par äppelkvistar att ha i en vas. Det var en fin stund. Sedan så gjorde jag kyckling-curry-spenat-sockerärts-nudlar till mig och min söta sparvis. Hon kvittrade glatt och satte sig sedan och glodde på Veronica Mars igen. Vi är ju så sociala med varandra min syster och jag. I alla fall så ska jag anmäla mig till fortsättnings yogan nu, så ni får se till att ha en trevlig kväll. Glöm inte Rosing ikväll!