tisdag 17 mars 2009

Kvitter kvitter, mina känslor de spritter.

snödroppe träd med tussar

Finns det någonstans på jorden där det jämt är vår? Jag gillar våren så mycket att jag gärna skulle vilja besöka denna plats/dessa platser om de finns. I alla fall har dagen gett mig en hel hög med hopp till att våren är på väg. Solen har skinit, fåglarna kvittrat och jag har varit ute utan min vinterjacka (jag vet att det inte är bra vid sjukdom). Plockade undan lite kransar och granris från farstun, tittade på de vackra snödropparna och klippte mig ett par äppelkvistar att ha i en vas. Det var en fin stund. Sedan så gjorde jag kyckling-curry-spenat-sockerärts-nudlar till mig och min söta sparvis. Hon kvittrade glatt och satte sig sedan och glodde på Veronica Mars igen. Vi är ju så sociala med varandra min syster och jag. I alla fall så ska jag anmäla mig till fortsättnings yogan nu, så ni får se till att ha en trevlig kväll. Glöm inte Rosing ikväll!

7 kommentarer :

Josefin sa...

Fy vilken myspysdag! :)
Och jo, jag tänker fett glömma Rosing i kväll. Ha.
<3<3<3

Sara Louise. sa...

;P <3<3<3<3<3

Anonym sa...

Våren är smärtsamt vacker. Men ibland blir den så vacker att det gör ont i min själ så till den grad att jag får ångest. Nästan som när man är FÖR kär - Det är underbart men samtidigt gör det ont.

Ja, jag kanske blir en reporter för Svensk Damtidning en dag, vem vet? Tiden :)

jennifer. sa...

Åh, det verkade fint, jag älskarälskar också våren!
Kanske lika mycket som du älskar julen, haha ;P
Jag tittar tyvärr också på Rosing,
att jag alltid ska fastna för b-serier. Vem vinner då? ;) <3<3

Sara Louise. sa...

Haha, oj. Jag tror att Hugo eller nya snubben Ejin (elr vad han nu heter) vinner ;D

JAG ÄLSKAR VÅREN LIKA MYCKET SOM JULEN ;D Vi kan bilda klubb! Älska-fett-mycket-årstider-och-b-serier-klubben.

<3<3<3<3

jennifer. sa...

Ja, de tror jag också på. Hugo är dock lite för ung och förutsägbar tycker jag. Go Ejin(?)!
Haha, men dåså! Då är det klappat och klart!
Förresten behöver sådana klubbar några möten då och då. :)
PUSS PÅ FINA DIG! <3<3<3

Sara Louise. sa...

Okej. Jag gillar inte Hugo, han har blicken av en våldtäcktsman (inte för att jag mött någon sådan ^^). HEJA Ejin! ;D

Klart vi måste ha möten sötnos! Utan möten skulle livet suga turkkorv ;D

PUSS!!! <3<3<3<3