måndag 2 mars 2009

Some days all I do is watch the sky.

Illustration Friday - Song
Collage av Kim Carney

Med datorn i knäet, halvt utslagen och frusen, har jag idag bojkottat yogan, för jag vill inte ut ur min skrubb. Vår/vintern känns inte så lockande just nu, inte mörkret eller plastmattor heller för den delen. Istället sitter jag som sagt i ett litet rum med min laptop, tillsammans med denna njuter jag av musik från mitt förflutna (1,5 år sedan) och biologi. Det är den märkvärdiga gentekniken jag läser om. Designade bebisar, muskelkossor och stamceller. Nördig som jag är så tycker jag att det är intressant, ja faktiskt intressantare än teven för tillfället. Läskigt nog så blir tanken om en framtid inom vetenskapen allt mer spännande, även om jag starkt har sagt att det inte är något jag vill jobba med. Men, sorgligt/trevligt nog, så är det kemi och biologi som jag har lättast för. I varje fall i denna livsperiod, men jag är en periodare, så jag antar att detta intresse avtar snart. Fast mor min är ju veterinär, så anlag för det har jag, men å' andra sidan har jag anlag för datorer och uträkningar också. Urk. Förvirrande.

Dagens "Hur är det möjligt?": Att helt plötsligt vilja starta ett företag efter att en söt pojke i sina bästa år har föreläst om fenomenet. Att komma på företagsidéer som uppskattas av lärarna med hjälp av exempelt Kinder-ägget o.s.v. Hur fan är det möjligt? Sara är en velkärring säger jag, en alldeles för lättpåverkad sådan...

6 kommentarer :

Josefin sa...

Du är en bra människa. Den bästa jag känner! Att vara en periodare har sina för- och nackdelar kan jag gissa. Men dina Nic and the family perioder är himla fina alltså ;)
Puss puss på dig och din fina nya design! <3

Sara Louise. sa...

Oj. Tack för den kommentaren, och vet du? Du är den bästa jag känner med ;)

Nic Schröder for president!

PUSS <3<3<3

jennifer. sa...

Det är bra med vetenskap! ;D
Du är duktig och inte nördig och det är fullt möjligt att vilja bli en UF:are (om det var det det var?) om det är en fin pojke som pratar om det.
Jag saknar dig men snart ses vi!
PUSS! <3<3<3

jennifer. sa...

Just ja, fin header! :*

Sara Louise. sa...

Jo, det var UF:are det var tal om att bli ;D Kanske man ska bli det, ska du det?

Tack för komplimangen :)

SAKNAR DIG MED, MEN VI SYNS PÅ TORSDAG!!!! Viva La Fino Timo! Puss <3

Anonym sa...

det var en väldans vacker bild!