fredag 27 februari 2009

It starts in their heads.

skivsamling choklad, kaffe, yoga, lapp
Min Lasse & Timo samling is getting bigger! Två nya tillskott hamnade där idag och det tycker jag är trevlans sörru. Denna och denna var de. På väg hem från Uppsala till landbygden så sprang jag in på den lokala bokhandeln och köpte en yogabok på bokrean. Läste att Kundaliniyoga kan ge ett rus och hallunicationer vid första utövningstillfället, intressant. Den nya drogen kanske, men i och för sig, det går ju bara att ha en första gång. I alla fall verkar boken intresant och innehåller både fakta, recept och pass. Super! Dagen blev bara bättre när jag kom hem och mamma köpt boken "Under valnötsträdet", som jag i snålhet lät bli att köpa. SNACKA OM TELEPATI!

Dagens "Hur är det möjligt?": Sara har fransk accent när hon pratar tyska, och har samtidigt bara läst det språket i fyra veckor under årskurs sex. Sisådär 5 år sedan bara. Men hon kanske har ett bra minne för ljudning?
Det är möjligt, men själv skyller hon på mormodern som övat uttal med henne under högstadietiden. Fy skäms HENNY, vänd dig i graven!

8 kommentarer :

Josefin sa...

Fransk accent = bra väl? ;)
Stackars mormor Henny, hon ville bara väl.
PUSS :) <3

Sara Louise. sa...

Inte så bra i tyskan sörru! Bittra fiender! Puss <3<3<3

Josefin sa...

Ajaj, ujuj. Du kanske kan få dem att skaka hand? ;) <3

Sara Louise. sa...

Vem vet, kanske är jag så diplomatisk? <3<3<3

Anonym sa...

Det är mystiskt det där, men roligt.
Snart är det timo live och då blir det ännu mer roligt för dig!
Och oss, och allihopa! :D <3

Sara Louise. sa...

TIMO PÅ TORSDAG! Wiiie :) PUSS <3<3<3

Anonym sa...

Har du hunnit testa något från Yoga-boken? Det lät jävligt spännande. Inte läst om den typen av yoga så där får du lära mig!

Blev Per Mobergs rullar bra då? :) Min helg har varit sjukt omtumlande. Jag är så tom inombords men ändå så uppfylld.

Anonym sa...

Ja, du får gärna berätta lite när du läst mer i boken. Kan gissa att det handlar mycket om andning och teknik?

Kanske skulle säga som så att jag tömt ur mig på känslor då; blir mer korrekt. Känslor som behövde komma ut och försvinna ut i intet. Värdelösa tankar om mig själv, sjukdomen, ja du vet: ALLT.

Hoppas din måndag börjat bra.