lördag 14 februari 2009

Hallontuttar, häng och gummistövlar.

Idag är det alla hjärtansdag, en dag som ska firas för kärleken. Störd dag tycker jag , men men, det är ju bara för att jag är en bitter singelkvinna. Jag firar dagen för geléhallonen och chokladen. Så är det! Inte för falsk kärlek a´la tonåringar som tänker med mittpartiet.

Idag har jag passat åttondeklassare och just därför knarkat kaffe. Jag har flängt runt i gummistövlar och dragit ner mina byxor under sjärten, då jag var Pelle i två timmar. Intressant må jag säga! Sen åt jag lite för mycket morötter och däckade praktiskt taget. Tog en Ipren. Dog lite mer. Var tvungen att tvinga mamma att kolla mitt sockervärde eftersom jag är smått hypokondrisk. Jag var inte sjuk där i varje fall. Sen tog jag tempen. Feber, även på febernedsättande. Förklarade liksom situationen ganska bra. Nu är jag pigg, men magen lever ju rövare som vanligt. NU ÄR DET LASSE!!!!!!!

2 kommentarer :

Anonym sa...

Har du också dragits med feber? Jag fick plötslig feber i eftermiddags och popp sa det i halsen och började skava. Jag tänker fan inte bli sjuk - det är så jävla tråkigt.

Haha, jaha nu är jag med. Jag har gått ur kyrkan så jag är inte så uppdaterad inom ämnet.

Jag har varit sjukskriven till och från under åratals men nu på heltid i över ett år (Med en urartad månad då jag trodde jag orkade jobba heltid). Men hur har du klarat av allt?

Anonym sa...

Så jag känner igen det där med att först orka köra på fullt och helt, och sedan blir det minst en dag då jag knappt orkar ta mig upp ur sängen. Det enda som kan göras är typ toalettbesök, äta, variera tv-tittande med datorsittande och så sova lite på det. Har det blivit bättre för dig nu, så du är mer "jämt" pigg eller vad man ska säga?
Tror du gjorde helt rätt i att inte gå in i en sjukskrivning, speciellt då du befann dig i skolåldern! Även om fokus är svårt att behålla så är det viktigt att ha något man VILL göra. Jag har saknat det...