torsdag 5 februari 2009

För Sara tror hon var balerina i sitt förra liv.

Tchaikovsky - Nutcracker
Foto.

Torsdag idag då. Veckorna flyter på lika snabbt som annars. Skönt är det i alla fall, såhär i tövädret och grådaskets bästa dagar. Även fast jag inte är ute så mycket så gör det mig seg, eller så kanske segheten kommer av att jag spenderar stora delar av mina veckor i litet rum med persiennerna neddragna, men i alla fall. Jag vill ha grönt gräs, blomknoppar och till och med pollen just nu. Detta frö av längtan gror ännu lite extra i mig när jag fördriver tiden med att titta på pastelliga skapelser och planerar ett partaj med just det färgschemat. FY SARA! Man ska inte vattna ogräset! Fast en vårtjej är vad jag är, jag kan inte förneka eller förhindra det för fem öre. Jag kan inte hjälpa att jag gillar trädgårdspåt, morgonpromenader ner till bryggorna och puffiga kjolar. Och imorn så ska jag på kjoljakt igen, kjolar i pastelliga färger och gärna i spets/tyll ska det vara. Det ska bli kul. Och kanske en hippieklänning också slinker med. Vem vet vad Sara kan slösa pengar på... Jag satsar på att hon köper en kjol i alla fall och kanske en liten tröja, för gud vad hon vill dra med sitt betalkort.

4 kommentarer :

Anonym sa...

Trädgårdsarbete är ren och skär terapi. Om man dessutom får chansen att se det man påtat med utvecklas och slå ut är det ännu mer tillfredsställande. Har du någon favoritsyssla i trädgården? Jag är förälskad i örtodling jag :-)

Anonym sa...

Jag älskar också våren och jösses vad jag älskar att vi ska vara hippies tillsammans!
Det kommer bli genant, nervöst men dödskul! :D
Åhh! <3<3<3

Anonym sa...

Åhå, squash är ingen dum grönsak det inte. Köper det istället för gurka såhär års eftersom gurkan är snordyr (99 % vatten för 50 kr/kg - Dont think so) men när du fått trädgården full kan jag ju sno lite av dig :P

Sara Louise. sa...

Jennifer: Lite genanant kanske dte blir, men jag tror främst det blir snorkul :D Puss <3<3<3<3