Visar inlägg med etikett hurärdetmöjligt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hurärdetmöjligt. Visa alla inlägg

måndag 2 mars 2009

Some days all I do is watch the sky.

Illustration Friday - Song
Collage av Kim Carney

Med datorn i knäet, halvt utslagen och frusen, har jag idag bojkottat yogan, för jag vill inte ut ur min skrubb. Vår/vintern känns inte så lockande just nu, inte mörkret eller plastmattor heller för den delen. Istället sitter jag som sagt i ett litet rum med min laptop, tillsammans med denna njuter jag av musik från mitt förflutna (1,5 år sedan) och biologi. Det är den märkvärdiga gentekniken jag läser om. Designade bebisar, muskelkossor och stamceller. Nördig som jag är så tycker jag att det är intressant, ja faktiskt intressantare än teven för tillfället. Läskigt nog så blir tanken om en framtid inom vetenskapen allt mer spännande, även om jag starkt har sagt att det inte är något jag vill jobba med. Men, sorgligt/trevligt nog, så är det kemi och biologi som jag har lättast för. I varje fall i denna livsperiod, men jag är en periodare, så jag antar att detta intresse avtar snart. Fast mor min är ju veterinär, så anlag för det har jag, men å' andra sidan har jag anlag för datorer och uträkningar också. Urk. Förvirrande.

Dagens "Hur är det möjligt?": Att helt plötsligt vilja starta ett företag efter att en söt pojke i sina bästa år har föreläst om fenomenet. Att komma på företagsidéer som uppskattas av lärarna med hjälp av exempelt Kinder-ägget o.s.v. Hur fan är det möjligt? Sara är en velkärring säger jag, en alldeles för lättpåverkad sådan...

fredag 27 februari 2009

It starts in their heads.

skivsamling choklad, kaffe, yoga, lapp
Min Lasse & Timo samling is getting bigger! Två nya tillskott hamnade där idag och det tycker jag är trevlans sörru. Denna och denna var de. På väg hem från Uppsala till landbygden så sprang jag in på den lokala bokhandeln och köpte en yogabok på bokrean. Läste att Kundaliniyoga kan ge ett rus och hallunicationer vid första utövningstillfället, intressant. Den nya drogen kanske, men i och för sig, det går ju bara att ha en första gång. I alla fall verkar boken intresant och innehåller både fakta, recept och pass. Super! Dagen blev bara bättre när jag kom hem och mamma köpt boken "Under valnötsträdet", som jag i snålhet lät bli att köpa. SNACKA OM TELEPATI!

Dagens "Hur är det möjligt?": Sara har fransk accent när hon pratar tyska, och har samtidigt bara läst det språket i fyra veckor under årskurs sex. Sisådär 5 år sedan bara. Men hon kanske har ett bra minne för ljudning?
Det är möjligt, men själv skyller hon på mormodern som övat uttal med henne under högstadietiden. Fy skäms HENNY, vänd dig i graven!