tisdag 2 juni 2009

Det finns ingen väg ut härifrån.

regnigt
Idag har regnet kommit tillbaka, efter flera soliga och somriga dagar, kanske för att gud var kissnödig eller kände på sig att mina trädgårdsland behövde vatten, vem vet liksom. Slutspurten har i alla fall startat nu, det är full rulle i skolan och jag får inte en lugn stund under dagarna. Skolarbetet + mina andra problem har nu troligen resulterat i någonslags magåkomma, troligtvis magkatarr. Inte trevligt för fem öre. Jag känner att jag bara skulle behöva semester, sommarlovet är ingen semester för mig. Det är 2 ½ månader av ugn/frysöppnande med mjöl i ansiktet och sjalett på huvudet. Jag vill bara ta tåget till Skåne, farmor eller kanske till och med till Arvidsjaur. Jag vill bara gå i skogen, eller få se något nytt.
Dock kommer detta aldrig att ske, nej, jag får tampas med livet och inte fly från det. Jag får försöka ta det lugnt när jag kan, och verkligen njuta av de nästkommande månaderna, även om det kommer bli en kamp. Godnatt eller något, jag ska inte sova. <3

2 kommentarer :

jennifer. sa...

Det kommer gå bra, jag ska inte säga att sommaren kommer bli fantastisk, för då byggs bara förväntningar upp som kanske inte alltid hinner uppfyllas,
men vi ska nog se till att du hinner andas lite och få komma ut i solen också.
Jag finns här om sommaren när du vill göra något och om natten när du inte sover. Och annars också.
Te quiero. <3

Sara Louise. sa...

ÄLSKAR DIG JENNIFER! <3<3<3<3