torsdag 11 juni 2009

Och nu så vill jag sjunga att sommaren är min.

tord felix calleponken
Nu är det här, sommarlovet! Efter ett långt tal av vår kära skolchef Tord, gitarrtoner och en sista liten photoshoot med elevrådsstyrelsen fick jag och mina skolkamrater på KG äntligen ta ett efterlängat och välbehövligt sommarlov. Med skavsår begav jag och några vänner oss ner på staden för att fika och titta i Uppsalas butiker, en ny randig tröja blev min och jag blev glad och jordgubbssugen.

Sommaren bjuder inte på mycket ledighet, nej, det är Ica bageriet och elevkårsarbete som gäller. En veckas semester ska jag ta, och då blir det en vecka på Peace & Love. Och möjligen fem dagar på gotland om min käre far bestämmer sig för att gilla den idéen. Då ska det kramas som attans på Calleponken, som ska jobba i Visby hela lovet.
I alla fall tror jag att det här lovet kan bli fint, känner mig mycket bättre i år och orkar mycket mer. Sommarens alla stunder ska fångas. Den ska bli fin, även om mycket kommer att vara omöjligt att göra. Tusen pussar på er, för nu möter vi sommaren leende och sjungandes .

3 kommentarer :

jennifer. sa...

Det är klart det kommer att bli fint! :D
Jobba inte ihjäl dig nu,
vi ska hinna umgås också! ;)
Pusspusspuss.
<3<3<3

Sara Louise. sa...

Klart vi ska hinna umgås, vi får pussla våra scheman och hitta guldstunderna. PUSS <3

elin sa...

Hoppas du får en underbar sommar!! =D
Puss!