Visar inlägg med etikett Sommar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sommar. Visa alla inlägg

torsdag 11 juni 2009

Och nu så vill jag sjunga att sommaren är min.

tord felix calleponken
Nu är det här, sommarlovet! Efter ett långt tal av vår kära skolchef Tord, gitarrtoner och en sista liten photoshoot med elevrådsstyrelsen fick jag och mina skolkamrater på KG äntligen ta ett efterlängat och välbehövligt sommarlov. Med skavsår begav jag och några vänner oss ner på staden för att fika och titta i Uppsalas butiker, en ny randig tröja blev min och jag blev glad och jordgubbssugen.

Sommaren bjuder inte på mycket ledighet, nej, det är Ica bageriet och elevkårsarbete som gäller. En veckas semester ska jag ta, och då blir det en vecka på Peace & Love. Och möjligen fem dagar på gotland om min käre far bestämmer sig för att gilla den idéen. Då ska det kramas som attans på Calleponken, som ska jobba i Visby hela lovet.
I alla fall tror jag att det här lovet kan bli fint, känner mig mycket bättre i år och orkar mycket mer. Sommarens alla stunder ska fångas. Den ska bli fin, även om mycket kommer att vara omöjligt att göra. Tusen pussar på er, för nu möter vi sommaren leende och sjungandes .

fredag 22 juni 2007

Jag älskar mitt Kil.

Frykenbaden 2004. Vill vara där nu, men så blir det tyvärr inte, i år blir det Skebo. Saknar mitt underbara Värmland och mina kusiner. Aja, i alla fall...
Glad midsommar!

måndag 18 juni 2007

Jag tror på sommaren.

Äntligen står man åter där på stranden utan strumpor och skor barfota i sanden. Det är knappt man tror det man gör det man borde, allt det där man annars ångrar att man aldrig gjorde.
Det är sommar nu, det är ingen tvekan om saken, måste vara lilla Ida som har dragit i spaken. Så det är dags att släppa alla trista gamla normer och hänga på när allt tar nya former. Så vi säger ingenting om hur kort den är och om av vilken märklig opålitlig sort den är, men nu är det bara så att man bör ta det man kan få och vill man smaka av det goda får man lov att passa på.
- Här kommer sommaren , Balsam Boys.

onsdag 6 juni 2007

Du tronar på minnen från fornstora dar..

Grattis Sverige! Det är din dag idag.
Tack för solen och min röda hud.!

tagen ur Jossans fotoarkiv.

Min positiva lista för er som tröttnat på mina negativa blogginlägg:

Imorn kommer min TH skiva och nästa tisdag ska jag på skivsigneringen. Teatern slutar på torsdag. Ska till Grönan på söndag. Jag ser ett ljus i slutet av min syslöjdstunnel. Nästa vecka bjuder på Uppsluppenhetens dag (maskeradparad med skolan), middag med alla andra små söta nior och skolavslutning Skumpartaj!? Bea har kalas den 16.e. Sommarlov om cirkus en vecka!! :D