torsdag 10 september 2009

Jag tror det bor ett litet och giftigt monster i mig.

My new books

Idag är det en sliten tjej som skriver, har inte mycket ork alls i kroppen. Natten till igår sov jag endast 1h och kunde endå inte vila särskilt mycket under gårdagen. I natt har jag sovit, men känner mig fortfarande precis lika seg och känner också att jag håller på att bli sjuk. Det är så tråkigt, för samtidigt som jag sitter i min säng och inte orkar göra något alls kan jag inte släppa tanken på allt som ska pluggas. Jag behöver verkligen plugga kemi och matte, men det är sådana ämnen som kräver absolut fokus, vilket jag inte alls har. Jag har knappt nog med fokus för att se på tvserier.

Det är ledsamt att jag efter kanske fem år fortfarande inte slipper att bli sjuk hela tiden, att ingen kan göra något åt det är ännu värre. Jag vet att jag har ett för lågt antal vita blodkroppar och att jag både dricker och sover för lite. Men jag måste endå klaga, för det är inte kul. Mitt liv kan inte flyta på ordentligt om jag hela tiden ska hamna efter och känna all den pressen jag känner. Jag vill liksom bara få känna att jag orkar med allt jag vill göra och har ni tips på hur det ska gå till så säg till.

Nu ska jag förtränga plugget, jag ska inte behöva jobba när jag är sjuk. Jag ska bara ligga i min säng, se på tv, dricka thé och läsa i mina Bodil Malmsten böcker. Har jag tur får jag lite ompyssling om några timmar också, jag håller i alla fall tummarna för det. Kram på er, och hoppas inte ni mår skit. Och mår ni skit så är jag bra på att peppa och bra på att lyssna, så hör av er!

2 kommentarer :

Josefin sa...

Tack för att jag får ventilera med dig. Och för att du håller mig när jag faller såhär. <3<3<3

Sara Louise. sa...

Det är vad jag existerar för, jag vill inte att du faller och därför håller jag emot. PUSS <3