fredag 13 april 2007

Meine Augen schaun mich müde an und finden keinen trost..

Okej, jag har helt enkelt börjat lyssna på tysk rock. Jag fattar kanske en sjättedel av vad låtarna betyder, men de är ju i alla fall något. Och vissa tycker att tysk rock är lika med disktrasa, men vad fan en disktrasa kan man ha till mycket. Eller hur Ingela?
Idag har Anton lekt med mig och Jossan och det kan man helt enkelt sammanfatta med fyra nyanser av brunt. Vi var i skogen och prommenerade och sen så studsade vi. Roligt tycker i alla fall jag.
Äntligen är det klart, jag har fått elevhemsplats i Uppsala. Så nu så är det nästan helt bestämt att jag ska börja där till hösten. Tråkigt att flytta ifrån gubbarna och tanterna, men det löser sig. Det finns ju helger, telefoner, internet och en massa andra roliga sätt att hålla kontakten på. Bara jag får tag på en bärbar data så, då kan man ju "schatta" som jag brukar. That's something I do for a living. Jossan säger att jag i alla fall får skaffa en kompis där, men sen får det va nog. :P

- Nu blir det en text, men den är inte på tyska. För er skull, man får lite småont i kroppen av att inte förstå vad man läser...
The moon is shining bright, the mood is feeling right. I'll kiss you on your neck, people will stare but we won't care.
We're high above the ground, we're nowhere to be found. Empowered by adrenaline, feel I've been born again.
Again, I am repeating myself and I know it is kind for you yo sit and pretend.
Damn regret, I'll try to forget. Don't worry about me 'cause I'm refined, cast my line to see what's behind. Did you think you'd persuade me to let you go?
I'm wishing you were here, my weakness is my fear. Alone I am myself, no reason left for me to care.
Distracted by the sound I hear footsteps all around. Empowered by adrenaline, feel I've been born again.
You're the only one I turn to when I feel like no one's there and when I'm lonely in my darkest hour you give me the power to sit and pretend.

Inga kommentarer :