måndag 6 juli 2009

Du doftade som en trädgård efter regn.

Jag river ur allt det vackra ur magasinen, lägger lönen på vackra böcker och hoppas att jag snart ska skapa något likvärdigt. Jag saknar högstadieåren, jag saknar min stad och jag saknar alla de som får mig att le. Jag vill krypa tätt intill någon, bara ligga där och vara tyst. Jag vill känna swingen sätta fart på mina fötter, äta kulglass vid muren och sedan titta på alla tokarna. Jag drömmer att ljumma havsbrisar leker med mitt hår, att det alltid ska dofta sommarregn och om mängder med smultron...

2 kommentarer :

jennifer. sa...

Fint.
Synd att vi ska idealisera sommaren när vi jobbar så mycket och inte alltid hinner ta del av allt det goda.
Det var iallafall trevligt att äta glass och promenera med dig igår. <3

Sara Louise. sa...

Jo, de är synd. Detsamma, det var trevlans asså. En liten insup av Hallstas atmosfär är ju fint de med ibland. PUSS <3