lördag 18 juli 2009

Making cakes all day long.

hallonbakelse

Turistinvasionen har nu verkligen nått sin kulm i Roslagen, det finns ingen tid till vila och extra pyssel på jobbet alls. Det är öppna ugn, stänga ugn. Vispa grädde, kavla marsipan. Bära kartonger, packa upp bröd för tining. Att man sedan antingen är en argbigga, eller helt sönderflummad när man kommer hem är då inget konstigt. Idag var jag helt enkelt övertrött, och bestämde mig för att inleda fighten med tistlarna, som av någon anledning också bestämt sig för att invadera min lilla plats på jorden. Och någon timma senare, några utslag rikare och helt genomsvett hade jag avlivat en hel del av dem, och jag fick äntligen se mina fina land igen så som de är meningen att de ska se ut. ÅH! Och sen att vi håller på att göra en uteplats på gården i min stil är bara ett plus! :D

2 kommentarer :

jennifer. sa...

Åh, bort med tistlarna!
Vad duktigt du är! :*

Sara Louise. sa...

Haha, man tackar, man tackar! <3