Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg

lördag 18 juli 2009

Making cakes all day long.

hallonbakelse

Turistinvasionen har nu verkligen nått sin kulm i Roslagen, det finns ingen tid till vila och extra pyssel på jobbet alls. Det är öppna ugn, stänga ugn. Vispa grädde, kavla marsipan. Bära kartonger, packa upp bröd för tining. Att man sedan antingen är en argbigga, eller helt sönderflummad när man kommer hem är då inget konstigt. Idag var jag helt enkelt övertrött, och bestämde mig för att inleda fighten med tistlarna, som av någon anledning också bestämt sig för att invadera min lilla plats på jorden. Och någon timma senare, några utslag rikare och helt genomsvett hade jag avlivat en hel del av dem, och jag fick äntligen se mina fina land igen så som de är meningen att de ska se ut. ÅH! Och sen att vi håller på att göra en uteplats på gården i min stil är bara ett plus! :D

söndag 13 januari 2008

Ambition, vilja och studieteknik.

Skola och slit är igång igen, stressande men samtidigt lite skönt. Sysselsättning är något jag måste ha. Matte B är igång och jag och Anna kämpar med våra polynom och faktoriseringar, själv anser jag det ganska så skoj eftersom matte är extremt kul när man har flyt. Till veckan börjar det närma sig slutet på vårat Påverka makten tema och jag ska lämna in en förstklassig debattartikel, om vad är dock inte helt klart ännu. Mycket att skriva för tillfället kan jag väl säga: Bokrecension til Spigg, debattartikel i svenskan, debattartikel på engelska om dödsstraff och idrottsuppgift i näringslära. Skriva skriva skriva. I helgen har jag jobbat på en krönika som ska bli min debut i gymnasietidningen WORD. Jag har mycket för mig jag, alldeles för mycket, kommer gå in i väggen vid tidig ålder förutspår min mamma. AMBITIONER kallas det. Det behövs om man ska lyckas i livet, vilket är det jag vill göra. Ambitioner, vilja och studieteknik är allt som behövs enligt författaren Raman Mehrzad.