Visar inlägg med etikett matte. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett matte. Visa alla inlägg

söndag 13 januari 2008

Ambition, vilja och studieteknik.

Skola och slit är igång igen, stressande men samtidigt lite skönt. Sysselsättning är något jag måste ha. Matte B är igång och jag och Anna kämpar med våra polynom och faktoriseringar, själv anser jag det ganska så skoj eftersom matte är extremt kul när man har flyt. Till veckan börjar det närma sig slutet på vårat Påverka makten tema och jag ska lämna in en förstklassig debattartikel, om vad är dock inte helt klart ännu. Mycket att skriva för tillfället kan jag väl säga: Bokrecension til Spigg, debattartikel i svenskan, debattartikel på engelska om dödsstraff och idrottsuppgift i näringslära. Skriva skriva skriva. I helgen har jag jobbat på en krönika som ska bli min debut i gymnasietidningen WORD. Jag har mycket för mig jag, alldeles för mycket, kommer gå in i väggen vid tidig ålder förutspår min mamma. AMBITIONER kallas det. Det behövs om man ska lyckas i livet, vilket är det jag vill göra. Ambitioner, vilja och studieteknik är allt som behövs enligt författaren Raman Mehrzad.