söndag 13 januari 2008

Ambition, vilja och studieteknik.

Skola och slit är igång igen, stressande men samtidigt lite skönt. Sysselsättning är något jag måste ha. Matte B är igång och jag och Anna kämpar med våra polynom och faktoriseringar, själv anser jag det ganska så skoj eftersom matte är extremt kul när man har flyt. Till veckan börjar det närma sig slutet på vårat Påverka makten tema och jag ska lämna in en förstklassig debattartikel, om vad är dock inte helt klart ännu. Mycket att skriva för tillfället kan jag väl säga: Bokrecension til Spigg, debattartikel i svenskan, debattartikel på engelska om dödsstraff och idrottsuppgift i näringslära. Skriva skriva skriva. I helgen har jag jobbat på en krönika som ska bli min debut i gymnasietidningen WORD. Jag har mycket för mig jag, alldeles för mycket, kommer gå in i väggen vid tidig ålder förutspår min mamma. AMBITIONER kallas det. Det behövs om man ska lyckas i livet, vilket är det jag vill göra. Ambitioner, vilja och studieteknik är allt som behövs enligt författaren Raman Mehrzad.

7 kommentarer :

Anonym sa...

Författare skriver så mycket, det är ju liksom deras jobb och de får ju betalt för det. Du måste ha tid att vara dig själv också, ta det lugnt, inte göra ett skit. Annars kommer du bli en överarbetad tjej som inte kommer att ha tid att natta sina barn. Ta det lugnt, du är fortfarande ung tjejen! kram på dig och kom ihåg. Take it easy.

jennifer. sa...

Du är duktig du, med många järn i elden :)
Hähä, jag har också huggit in på Matte B! :)
saknar dig <3<3<3

Sara Louise. sa...

- BEA.
HAHA,Bea man ska passa på när man är ung ;P Det är då man ska satsa på sin karriär. HEHE.!

- Deffe.
Lyllos dig. Lyckades köra fast idag. ;p Saknar dig med <3<3

Anonym sa...

Man ska inte tro på allt man läser ;) - Raggsockor och kaffe och matte A funkar det också ;)
<3 miss you.

Sara Louise. sa...

Det funkar om man e estet som du gullrumpa. Men jag är NVare sörru! Saknar dig min sötaste gullrumpa <3<3<3

Anonym sa...

Ett sjyst järnrör och en bra båtförsäkring är också en del av nyckeln till framgång. Och akta sågen för satan!

Sara Louise. sa...

Humor, humor och ännu mera humor.. ;P