Visar inlägg med etikett skola. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skola. Visa alla inlägg

måndag 27 april 2009

Jag vill ha puls.

inspiration wall fåret
Idag har jag städat mitt rum, vilket nu är mindre grusigt och utan kläder liggandes överallt. Dock är rummet fortfarande tråkigt, inte mycket fina detaljer här inte. De som är värda att nämna är i alla fall min fina inspirationsvägg som jag fixade i går (dock kanske inte klassfotot ger några kreativa idéer), min tygtavla och min Lasse-affisch. Mer skönhet kan inte finnas i min lilla skrubb.

Precis just i denna stund lyssnar jag på Gyllene Tider, drömmer och förbannar mig över mina trötta ögon. Är helt slut. Fast klaga ska man inte göra, nej, istället ska jag dela med mig av mitt val av valbara kurser till nästa läsår. Här är de: Tyska 4, Engelska C, Matte E, Svenska C, Litterär Gestaltning, Bild & Form och Kemi breddning. Nu är det bara för mig att hoppas på att jag får alla dessa, men reserver är: Info & Layout, Rättskunskap och Samhällskunskap B.

KRAMKALAS!

måndag 20 oktober 2008

Hur klär man ut sig till julbock?

Första dagen på veckan har gått fin fint. Har faktiskt mått ganska så bra, lite trött i perioder bara, men det är så livet är. Har läst en massa sidor i min Jane Austen bok, skrivit matteprov och varit på möte. Ett mycket trevligt möte mellan fem personer som kanske flippade ur en aning. Blev mest julkalenderdiskussioner och smidning av roliga fotoplaner istället för jobbplanering, men skratta måste man få göra ibland. Tog sedan en trevlig promenad i ett upplyst Uppsala hem mot elevhemmet och jag frös inte ett dugg. Känns som om min nya fina jacka faktiskt fyller någon funktion, förhoppningsvis har jag rätt om det, men där blir jag säkert snart motbevisad. Blev även positivt överraskad av min engelska lärare idag, han var faktiskt helt okej när han inte var sönderstressad. Han ansåg att jag hade en superb amerikansk dialekt och försökte få mig att förstå skillnaden mellan uttalet av ladder och latter. Det var inte särskilt uppenbart, men dock lider jag inte av det för det var på universitetsnivå och något han ansåg var kul för mig att veta. :)

Nu ska jag ta det lite piano och snart äta kvällsmål. Kärleksthé, kesomacka, torkade fikon och lite Åre-choklad. Och mamma. Jag vill ha PEPPARKAKSTRYFFLAR, för det kallar jag en Sara-kombination. :D

söndag 13 januari 2008

Ambition, vilja och studieteknik.

Skola och slit är igång igen, stressande men samtidigt lite skönt. Sysselsättning är något jag måste ha. Matte B är igång och jag och Anna kämpar med våra polynom och faktoriseringar, själv anser jag det ganska så skoj eftersom matte är extremt kul när man har flyt. Till veckan börjar det närma sig slutet på vårat Påverka makten tema och jag ska lämna in en förstklassig debattartikel, om vad är dock inte helt klart ännu. Mycket att skriva för tillfället kan jag väl säga: Bokrecension til Spigg, debattartikel i svenskan, debattartikel på engelska om dödsstraff och idrottsuppgift i näringslära. Skriva skriva skriva. I helgen har jag jobbat på en krönika som ska bli min debut i gymnasietidningen WORD. Jag har mycket för mig jag, alldeles för mycket, kommer gå in i väggen vid tidig ålder förutspår min mamma. AMBITIONER kallas det. Det behövs om man ska lyckas i livet, vilket är det jag vill göra. Ambitioner, vilja och studieteknik är allt som behövs enligt författaren Raman Mehrzad.