måndag 20 oktober 2008

Hur klär man ut sig till julbock?

Första dagen på veckan har gått fin fint. Har faktiskt mått ganska så bra, lite trött i perioder bara, men det är så livet är. Har läst en massa sidor i min Jane Austen bok, skrivit matteprov och varit på möte. Ett mycket trevligt möte mellan fem personer som kanske flippade ur en aning. Blev mest julkalenderdiskussioner och smidning av roliga fotoplaner istället för jobbplanering, men skratta måste man få göra ibland. Tog sedan en trevlig promenad i ett upplyst Uppsala hem mot elevhemmet och jag frös inte ett dugg. Känns som om min nya fina jacka faktiskt fyller någon funktion, förhoppningsvis har jag rätt om det, men där blir jag säkert snart motbevisad. Blev även positivt överraskad av min engelska lärare idag, han var faktiskt helt okej när han inte var sönderstressad. Han ansåg att jag hade en superb amerikansk dialekt och försökte få mig att förstå skillnaden mellan uttalet av ladder och latter. Det var inte särskilt uppenbart, men dock lider jag inte av det för det var på universitetsnivå och något han ansåg var kul för mig att veta. :)

Nu ska jag ta det lite piano och snart äta kvällsmål. Kärleksthé, kesomacka, torkade fikon och lite Åre-choklad. Och mamma. Jag vill ha PEPPARKAKSTRYFFLAR, för det kallar jag en Sara-kombination. :D

3 kommentarer :

jennifer. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jennifer. sa...

Oh, kan du inte visa din jacka här eller så? :)
Pepparkakastryffel låter sjukt gott, vi har fått både pepparkakor och tryfflar (!) till våran cafeteria och det går åt må jag säga.
Det låter som du har det fint,
saknar dig lite gosebubbla <3<3<3

Sara Louise. sa...

Vad mumsigt det låter :D Jackan är inte så intressant. Den är vit och från InterSport.

Saknar dig med sötnos <3<3<3