torsdag 30 oktober 2008

Jag behöver en skogsbrand för att värma mina tår.

Lykta

Regn och rusk, inte ett minsta uppmuntrande må jag säga. Sitter i min ensamhet och försöker värma mig lite med några patetiska Ikea-värmeljus, tyvärr fryser jag mest om tårna och ljusens lilla värme når knappast så långt.
Tog en tur till Uppsala idag bara för att bli ännu mer nerkyld, ett sjudundrans blåshål kan jag säga dig att den staden är. Spenderade trekvart i ett nästan tomt rum på stadsbiblioteket för att sedan jobba lite med ett repotage. Efter detta fick jag skjuts till mitt snorkalla och ödelagda elevhem där jag latade mig och lagade mat. Bussade mig sedan hemåt och besökte optikern en sväng, jag hade nått brytningsfel och bör ha ett par extraögon i min ägo. Lite pizza och sen så hamnade jag här. Borde plugga och borde jobba, men jag orkar inte. Det är en dag som ska fördrivas imorn med.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Uppsala är ingenting mot Vänersborg ska jag säga dig!
I Vänersborg blåser det alltid, och regnar nästan ännu mer! (;
Synd, annars är de ganska mysigt..
<3<3

Sara Louise. sa...

Hehe, jo. Jag gillar regn, men jag gillar inte när det blåser isvindar. :( Saknar dig sötnos <3<3<3