onsdag 14 mars 2007

Futhark..?!

Visste ni att mellan år 0 - 1375 skrev det svenska folket med runor?
Man hade ett såkallat FUTHARK, som vi nu skulle kalla alfabet och skrev på djurhudar. En fråga bara...vill du veta det här? Inte jag faktiskt, jag finner inget intressant i det här. Att det här måste läras ut i skolorna är tråkigt tycker jag, i alla fall på högstadienivå. Jag tycker ärligt att det är något man ska göra på Sam/Språk i stället, men men jag ska inte klaga mer utan i stället tacka vår kära Sofia för att hon lär ut det. Även fast det inte fastnar.

De underbart vackra Hulda & Ragnhild under en tråkig bussresa till den stora staden Norrtälje.

I den vackra onsdagens ära åkte jag och Jossan till Roslagens huvudstad idag och provade en massa kläder och käkade glass vid Korvleones. Själv var man überpank och kunde därför inte köpa någonting, sad but true, men Jossan köpte ett par jeans som var 3 storlekar för stora, men snygga var de ändå (även fast hon fick gällivarehäng). Sen så var jag tyvärr tvungen att lämna gumsan själv och dra till NT.

Kommentera!! Det är så mycket roligare! XO.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Eftersom jag verkar ha addat helt fel, adda mig. Meeyoung_@hotmail.com

Anonym sa...

Vissa saker ska man helt enkelt lära sig, så att det som verkligen behöver vara där inte får plats...
drakman.trackback.com - där står fler onödiga saker allt som oftast... Haha..