lördag 3 mars 2007

Sagan om Jimmy.

Det började en vinterdag när jag var 10 år gammal. Jag satt där fastklistrad som vanligt och ut på scenen kom han, Jimmy. Jag var fast så fort han började sjunga What difference does it make, jag struntade helt och hållet i resten av hans band Poets, det var bara han som gällde.
Sen så dök han upp där i melodifestivalen igen några år senare och det var då jag verkligen var fast och började lyssna på honom på riktigt allvar. Jag tror till och med att hans låtar låg på mest spelade listan i Media Player. Sen så avtog intresset som med de allra flesta artister jag har lyssnat på.

Nu några år senare har intresset börjat brinna igen. Hans låt Amanda har fastnat på hjärnhinnan. Så något säger mig att jag kommer att börja lyssna på honom igen. Vem vet, jag kanske kan lyckas banka i lite vett i hjärnan, men det tror jag knappast.


Ikväll gäller det. Rösta på Jimmy Jansson i Melodifestivalen.

Ring 099 - 329 01 i den andra kvartsfinalen

Inga kommentarer :