lördag 15 december 2007

Här kommer super-tomten.

Ingen snö, det är ingen snö och bara en vecka till jul. Det är hemskt. Jag ber för snö, vit gnistrande pudersnö som ska falla natten till julafton. Min största önskan den här julen är det. Lite snöfall.
I Stockholm är det riktig julrusch, folk överallt och hur trångt som helst. Inte så roligt. Bland allt dessa folk var jag och Deffe idag. Rörigt och stressig är det. Mitt i julklappsletandet fick jag migrän och pallade inte så mycket mer. Denna gick dock över när jag kom till Lagerhaus där jag faktiskt handlade. Taggad till tusen efter några timmar sjukdom hade vi väldigt ont om tid att fördriva. Letade som galningar efter presenter till Emilia. Det löste sig turligt nog tillslut.
Utmattade slängde vi oss sedan på 639 med ett stort godis sug i magen. Inget godis blev det.
Nu när jag väl är hemma så har jag ätit med familjen, paketerat till både mig och syster, stökat ner mitt rum igen och blivit förbannad på vår boxer som inte vill visa En Shreklig Jul. Puss på er. Nu är det apelsin och varm chokladtime.

8 kommentarer :

Anonym sa...

Snö vore kul, men jag tror jag önskar mig lite lycka. <3!
Saknar dig bajskorvmycket.

Sara Louise. sa...

Saknar dig mycket med <3<3<3

Anonym sa...

Önskar mig också snö... Nu när du vet hur det är i stockholm kan du ju tänka dig hur jag har det när man har en kvart på sig innan lektionen börjar också alla dessa folk som ska handla sina julklappar. Man kommer inte fram! Puss på dig, saknar dig asmycket!

Sara Louise. sa...

Hehe. Puss på dig <3<3<3

jennifer. sa...

Det var jättetrevligt!
Som det alltid är iof när the 2 of us åker till stora staden :)
Tack för att du tillät dig släpas med mig i mitt klappshysteri trots din migrän. You're the man! <3

jennifer. sa...

PS! Super-tomten..! Va fan Huldts! ;) DS.

Sara Louise. sa...

HAHA. Bara för att reta dig. SUPERTOMTEN. Super T. S tomten. ;P <3<3

jennifer. sa...

Gallfeber, gallfeber! <3