söndag 25 januari 2009

Det gör ont när knoppar brister och droppar faller.

tulpan

Jag fortsätter att posta bilder på dessa vackra blommor, med den vackra och glädjande pastellfärgen som får mig att le. Och jag hoppas ni ursäktar mig lite för det, jag har ju så svårt att blogga utan bilder.
Igår var jag och mamma på grekisk resturang, den bästa som går att finna i den här trakten, Zorbas. Maten var god, lite ångestladdad, men värd alltsammans. Sedan satte vi oss i soffan och tittade på tv, jag avundades genierna i antikrundan en del. Tänk om man var så insnöad på ett ämne som dem? Det skulle jag också vilja vara, hiihi.
Idag så har jag tagit det piano, plockat bort ljusstakar ur fönstrena och halkat runt i regnet. Hade planer på att genomföra mitt första träningspass på ett halvårs tid idag, men den planen ströks. Istället så bestämde jag och min vän Anna att vi imorgon ska gå och dansa salsa, väldigt intressant att ser hur det går, sist vi försökte oss på något sådant tillsammans gick det dåligt.
Nu väntar en lugn kväll med farmors köttbullar, duschen, Mrs Dalloway och lite packning inför hemfärden till Uppsala imorn. Ha en fin söndag!

12 kommentarer :

Josefin sa...

Shake your as tomorrow dear <3
Vi kan ju gå på core ngn dag om vi råkar ha tid samtidigt båda två? :)
Du är så himla duktig och hela mitt hjärta ler när du lyckas!
PussPuss, <3<3<3

Sara Louise. sa...

Tack sötnos.! Visst kan vi gå på Core om jag får tillåtelse. Ta inte ut något i förskott om att jag är duktig, men vi får hoppas du har rätt. PUSS <3

Anonym sa...

Grekisk mat är inte fy skam det inte. Vi har en som heter exakt likadant här i stan - Zorbas. Bästa i stan är det också!

Jag har också svårt att blogga utan bilder. Ögonen dras automatiskt till bilder först och det känns ofta tomt utan. Många anser det vara tvärtom: Att det inte känns lika "seriöst" då man har många bilder men det håller jag inte med om.

Take care och KÄMPA PÅ!

Anonym sa...

Jo precis, människor av sten är ju inte särskilt intressanta..

Fint du skriver förresten, sådant uppskattas alltid :)

Anonym sa...

Tack så jättemycket<3 du med <3333 vi ska fixa dethär , tyvärr anmälde ja mig som sjuk idag :( fan att de tar emot att gå till skolan ... :( PUSSS hoppas du har en bra dag iaf!

Anonym sa...

Jag föder mina små krassefrön med sprayflaskan och hoppas på det bästa! Kanske ska sraya lite på mig själv så jag också växer? :)

Ha det fint idag.

Anonym sa...

Att ställa mig i gödselstacken var inte en dum idé. Det enda som säger emot handlingen är att det förmodligen blir mycket svårt att upprätthålla ett socialt liv? Jag vet inte om jag hade valt att umgås med en gödselhög. Men kanske någon med en udda fetisch vill vara med?

Åh så seriös jag blev nu kände jag :)

Anonym sa...

åh jag älskar zorbas! har ju bott i uppsala, och gud vad gott det var! vackra bilder också, fotar du själv? jag saknar våren!

Anonym sa...

Pelle kan vara lite farlig först men när man väl lär känna honom är han väldigt rar faktiskt. Han kan klia en på ryggen ibland till och med!

Haha, Oh no. Tänk att träffa någon sådan. Vart gör man det förresten? Kontaktannons: Brunälskande karl utan doftsinne sökes?

Anonym sa...

Ibland står man kanske inte ut med personlighetsförändringarna men man får göra så gott man kan. Hoppas att det går i rätt riktning. Och försöka ta hand om sig själv samtidigt.

Svår balansgång, men på något sätt måste det gå. Många kramar

Anonym sa...

Du måste skämta angående jeansen? Det skulle alltså fungera som en omvänd "magic towel"? En sån liten minigrej man lägger i vattnet och poff blir det en handduk. Fast å andra sidan, vad smidigt! Då kan det vara värt att punga ut lite cash. Måste kolla upp detta :)

Anonym sa...

Hu, jag måste erkänna en sak: Jag gillar att läsa dessa lantis-tidningar du pratar om. De brukar ha så bra korsord! Kontaktannonserna har jag dock missat så får väl lusläsa nästa gång. :D

Hoppas du har en bra dag.