fredag 23 januari 2009

Lite fluffmjölk och kanel på det. PERFEKT!

pink tulip cinnamon latte

Jag gillar tulpaner något extremt mycket. Tulpaner och stora gröna blommor är mina favoriter. Det skulle jag kunna ha i drivor om jag inte var så dåliga på att vattna växter. En av mina svagheter helt enkelt. Sen är jag förjävla känslig också, gråter för inget. Det gjorde jag halva förmiddagen idag, men nu är det bra. För jag får äntligen träna en gång i veckan. Och jag har hört att jag är fin flera gånger idag när jag spatserat runt med puffkjol och hårknut och lekt prima ballerina. Ha en trevlig fredag!

LYSSNA PÅ DETTA!

14 kommentarer :

Anonym sa...

Tulpaner är så vackra. Den enda snittblomman jag kan köpa åt mig SJÄLV bara för att de är fina. :-)

Jag råkade se din kommentar hos Fanny. Hur tycker du mobila teamet på SCÄ var? Om du hunnit känna efter såhär tidigt. Jag har själv gått på Idun och stött på folk som gått i mobila teamet.

Anonym sa...

Hej sötaste du <3 Tack för din kommentar. jag tror på att du kommer våga gå dit <3 att du lyckats med allt du tar dig ann. DU är riktigt duktig =) jag sitter själv och är lite velig och scared to death, snacka om det. men man dör inte, det är de man INTE gör.
jag ska våga, lika mycket som du min vän :) Tack för du skriver till mig och peppar. Berätta gärna mer om hur det går. och TIps på hur man överlever dendär känslan av rädsla. <3 KRAM

Josefin sa...

Du har alltid, och kommer alltid att vara prima ballerina i mijn värld! Du är bäst, jag är stolt över dig! Och jag älskar dig. <3

Anonym sa...

Vad skönt att det känns bra med teamet. Jag har träffat på en av dom som jobbar där då jag gick med en tjej på Idun som hade gått i mobila teamet innan, och de var väldigt nära "vänner" fortfarande. De verkar brinna för att hjälpa till på bästa möjliga sätt för individen! Så du ska till Löwet eller? Det har jag inte hört talas om alls mycket - Hur fungerar det?

Just nu går jag ej i behandling. Är ej friskförklarad men mycket bättre. Den sista biten försöker jag lösa med psykologhjälp, men ibland är det tufft...

Sara Louise. sa...

Tack Josefin. Så skönt att du är stolt över mig.! :) Ditt stöd är ovärdeligt i mitt liv. Försvinn aldrig, för det ska inte jag göra för dig i alla fall.

Puss, älskar dig <3<3

Anonym sa...

Ja, visst är de gott med ben and jerry :D .. har inte smakat den du sa men de ska ja våga göra nångång ;). Vad skönt att ni har kompromissat och att du känner någon sorts acceptans <3 det är SÅ viktigt om man vill komma framåt i livet, att acceptera sig själv och annat <3 :) Vi kommer klara dethär!

ÅH tack så himla mycket :) Känner mig dock inte så bra på att dansa :/ men de är jag kanske? Haha :) .. hoppas att ja bara blir bättre även om ja känner att ja blir sämre.. ska försöka VARA i skolan också .. ska ju börja öppenvård, kommer bli krångligt me skolan samtidigt men de löser sej :) KRam

Anonym sa...

Haha, skorpskadad var ett fint uttryck. Det är nog lätt att man blev det på dagis, så förstår. Dessa jävla mellanmål med ljummen nyponsoppa och skorpor! För att inte tala om den varma saften man fick då man var på utflykt. Fi fanken.

Aha, du ser. Trodde jag visste allt om SCÄ men tydligen inte.

Latte och banan passar så bra ihop. Fast jag föredrar förstås cappuccino :) Skummet du vet!

Anonym sa...

Tulpaner är nog den vakcraste blomman ever och hoppas du får en fin kväll...

Anonym sa...

Tack:-)... Vad gulligt. Önskar dig en härlig kväll förgylld med positivitet!!!

Anonym sa...

Aha, du menar angående Löwet alltså? Har aldrig hört talas om det på SCÄ nämligen så det låter rimligt.

Hur känner du - Är du motiverad att bli frisk? Hoppas hoppas den gripit tag i dig! Viljan!

Anonym sa...

Joo jag vet. Det är väl så att det kommer lösa sig men just nu står jag bara här och väntar, och börjar bli smått irriterad på något sätt. Samtidigt som jag inte vill ha hjälp så vill jag ha den osv. Tack vännen <3 Jag är kanske grym på de ;) haha, njaa. men jag tror inte på mig själv, men jag ska lära mig att tro på mig själv snart :) <3 KRAMAR<3

Anonym sa...

Jag dödar också alla mina växter genom att glömma och vattna, det går liksom inte in i huvudet...

Det är inget fel med att vara känslig. Hellre det än tvärtom, eller hur? Fast ibland kan det ju vara påfrestande.. men kämpa på! Kramar

Anonym sa...

Tack Tack Tack tack <3 detsamma!

Anonym sa...

Det låter iallafall klokt att du väljer att gå på ett baspass. Bra! Annars är det vanligt att gå hårt som fan ut från första början - Ätstörningen vill så gärna ha ALLT - Men väljer man att nosa försiktigt till att börja med tror jag på att det går att få in en bra rutin med tränandet utan att det blir till någon tvångstanke. Träna ska göras för att må bra i själen!

Jag är dödstaggad. Men har dagar då allt går sämre. Jag tror dock att det är viktigt att kunna erkänna det... För alla kan inte vara på topp hela tiden! Men snart ska jag fan vara där jag vill.. Där det friska är!