torsdag 24 juli 2008

Update no. 2 - Saknade Sverige.

Nu har jag varit har i en vecka och jag vill faktiskt nastan aka hem igen. Det ar roligt som sjutton att vara har, men jag saknar sa mycket saker och personer. Jag saknar mina vanner, mina foreldrar, regnet, att frysa, mitt fullkornsbrod och en massa andra saker. Men nu far det var nog med saker som far mig att deppa.
I kvall ar det dags for det omtalade EF Mega Party har, det ska bli helt okej skoj. Jag och min nyfunna van Matilda fran Smaland ska rocka pa dansgolvet. For ovrigt hoppas jag att kvallen bjuder pa god mat och andra roliga aktiviteter. Som jag sa gar tiden fort har nere, kanske bara for att vi gor saker varenda kvall. Igar var vi t.ex. pa skumdisco och det var kladdigt och underhallande.

Andra roliga saker ni kan fa veta: Jag at en fiskpanett igar (jag tycker inte om det, for mycket sadant i skolan, just darfor ar det roligt att veta) och idag har jag kopt mig knackebrod (GO SWEDEN!) som jag saknar fett mycket. Funderar pa att kolla om de har keso pa affaren ocksa sa att knackebrodsmackan till frukost blir fullandad, dock tvekar jag pa om det ar sa smart. Det ar ju meningen att jag ska leva som de lar har nere och inte efter mina skandinaviska levnadsmonster.

Vad har ni for er i Sverige? Skriv ett svar i kommentarsfaltet..

9 kommentarer :

Anonym sa...

Hulda! :) Här i sverige är det också bra! Jag jobbade sista dagen idag och har skurit mig i två fingrar :( Aj. Nu sitter jag, Siri, Moa och Jocke i Siri's lägenhet och klockan är 02.14.
Var på födelsedagsfest hos Amanda nyss, :)
Jag försökte ringa dig två gånger idag, men du svarade inte, :(
Saknar dig superduperjättegrymtasmycket nu och vill att du ska komma hem så jag kan krama dig hårthårthårt!
Nu vet du lite om allt, Älskar dig jättemycket! Puss, kram och lite tango! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3!

Anonym sa...

Hej sötnos jag har också försökt ringa massa gånger men ingen svarar :( här är det bra förutom att jag är sjuk, Idag är det Elmsta natta så jag och Anton kanske ska dit. Vet ej hur Emil och Jossan gör. Annars åker vi nog ut på sjön. Saknar dig superdupermycket. Ska prova ringa nu på en gång puss älskar dig /Din Natalie

Anonym sa...

Hej Sara! jag jobbar som vanligt. idag fredag ska vi pröva att ha nya öppettider, från 9 till 20. Kommer väl att bli långtråkigt sista stunden antar jag. JAg har inga tjugor eller femtiolappar, så det blir lite problem.. Igår tog bensinen slut och då bleb alla kunder arga på mig. På kvällarna badar jag i poolen, cirka 24 grader, utan solvärme!!! :) Vädret är jättebra och då blir jag lite arg för att jag måste jobba, men imorgon lördag ska jag och louice + mamma åka till stockholm och shoppa lite. Puss och kram, nu måste jag fortsätta att jobba.

jennifer. sa...

Hej älskade Huldis! <3
Jag jobbar skiten ur mig och börjar tröttna på att jag skyller på att "jaja, det är ju iallafall pengar".
Sommaren går supersnabbt och det är ganska läskigt och mycket sorgligt och jag längtar efter dig som jag inte alls hunnit träffa mycket. Har varit på auktioner och loppisar och sett massa fina tyger men jag vågar liksom aldrig köpa något för jag tvekar som jag så ofta gör och tänker att det ändå finns kläder som är finare än mina och personer som är duktigare än mig, och det är här du kommer in i bilden. Vill så gärna sy ihop något helgalet á la Hulda&Barbro
men jag hinner aldrig och om bara du varit med hade jag säkert inte alls bangat utan tagit mod till mig och köpt och sytt.
Känner du inte lite så ibland också? Att Hulda&Barbro's varumärke borde se dagsljus igen? ;)
Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta och hur jag ska sy ihop påsen (det hela blev lite som ett snett, desperat "jag vill ha tillbaka dig efter break-up:en"-försök) men nu får det bli som det blev, jag skyller på att jag är trött, solbränd och ensam-knäppis hemma i huset då resten av familjen är i stugan och jag ska jobba imorgon bitti.
Så, nu får det vara bra.
Håll ut, tokdansa och skäms inte över att köpa knäckebröd och keso!
Puss puss! /virrpannan B. <3<3<3<3<3

Sara Louise. sa...

JOSSAN: Plastra dina sar sa att de inte blir infekterade, kop Hello Kitty plaster ;P Jag ar dalig pa att svara och komma nog alltid att vara det, men du far fortsatta forsoka na mig. Saknar dig mycket, mycket och annu mer har nere. SE TILL ATT ATA NOG MED GODIS SA ATT DIN RUMPA AR BULLIG NOG FOR ATT AKA LANGT I BUSSEN TILL TAIZE, kaka en massa kakor och muffins och annu mera gott brod at mig. PUSS
<3

Sara Louise. sa...

Natalie: Roligt att fa prata med dig igar, kul att hora att du lever och fiskar aborre. Samtalet fick mig att langta hem annu mer, men som tur ar ligger inte hemresan allt for langt in i framtiden. PUSSAR och KRAMAR <3

Sara Louise. sa...

BEA; Kul att hora att poolen eran antligen ar klar och att jobbet ditt fortfarande flyter pa. BENSIN AR INTE EN FORNYBAR ENERGIKALLA, darfor kan den alltsa ta slut ibland. Knappt att folk blev arga pa dig for en san sak. Hoppas du far det bra i stor staden, puss <3

Sara Louise. sa...

Klart att vi ska "omlansera" varat grymma varumarke, det behovs bara ideer liksom. Det later trevligt att du har besok sa manga loppisar, vilket ar nagot jag har velat gora men inte gjort. I alla fall tycker jag nog knappast att jag skulle vara battre pa att sy an dig, tror nog snarare att du ar snappet vassare. Mitt rad till dig nar jag ar borta ar att du skiter i allt vad snett ar och letar inspiration och bara syr pa.

KEEP UP jobbet ditt och njut av den sista sommarmanaden. For att gladja dig lite (skadegladje) sa kan jag saga dig att jag praktiskt taget ska jobba den dagen jag landar pa Arlanda. ;(

PUSSAR OCH KRAMAR // HULDIS

Anonym sa...

DU SKA BARA VETA HUR MYCKET JAG SAKNAR DIG ÄLSKLING! <3