måndag 15 december 2008

På tå vi tassar förbi och försöker glömma.

Ibland rusar känslorna förbi, ibland finns de inte där. Kanske slår de till när du inte vill det, kanske när du ser en rosenkindad pojke eller när din vän får dig att le. Dessa känslor kan få dig att skämmas, gråta, skratta och skaka, de kan få dig tappa allt och ge ögonen glans eller glitter. Kanske skriver du ner dem och håller dem för dig själv, kanske delar du glatt med dig av dem till alla som har öron, eller tassar försiktigt förbi dem för att inte väcka dem. Alla är vi olika, men endå lika. Alla har de där känslorna, men de artar sig på olika sätt. Är du en tänkare, gömd bakom en mask, en lipsill eller en pratglad typ? Jag är allt kombinerat, en tänkande och gråtande pratkvarn.

6 kommentarer :

jennifer. sa...

Jag är nog en grubblande lipsill bakom en mask, och ibland rinner det över massa ord och meningar.
( Fint inägg, du är så duktig! :* )
<3

Josefin sa...

Och det älskar jag dig för.
Jag är en tyst pratglad jävel. <3

Sara Louise. sa...

Tack för att ni delar med er sötnosar ;D Det ni säger stämmer nog faktiskt med mina uppfattningar. Puss på er! <3<3<3

jennifer. sa...

Haha, usch, vet inte om det är positivt eller negativt ;)
<3<3

Anonym sa...

jag är nog en tänkare, en lipsill och en pratis i en härlig blandning! men också en famlare, svävare, kreativ, ofokucerad och en spratlande fisk.. oj! du är fin, kram.

Sara Louise. sa...

Tack :D Du är fin du med, och extra fin för att du delar med dig av dig själv till mig :D Kram<3